2011. április 17., vasárnap

Vasárnap

2011.04.17.
Sötétben indultam el,a város még aludt.Fagyott fűszálakon,majd később a harmattól átázott földön értem el a helyet,amit megcéloztam mára.A repceföld és a patak közti fasor mellett indultam el.Rengeteg száraz gally volt a földön,nem sikerült csendben haladnom.Két bakot is sikerült megriasztanom,akik hatalmas ugrásokkal érkeztek a fák takarásából.Nagy félkört írtak le a mezőn,majd visszavágtattak a fák közé.


A nyulakkal és a fácánokkal nem volt szerencsém,csak a ruhámat sikerült eláztatnom a harmatos fűben való kúszásban.Ahogy a nap kezdett melegebben sütni,kiültem kicsit szárítkozni és figyeltem a vetésben kérődző őzeket.Ha elfekszenek,szinte észrevétlenek maradnak a magas fűben.Sikerült is megriasztanom egy addig nem látott párost,miközben 3 sutát próbáltam becserkészni.Hirtelen a három őzből öt lett,majd kilenc,persze mind a mező túlsó oldalára futott.Visszafele úton,két domb között,újabb őzeket vettem észre.Talán a szél ellen helyezkedtek ide.A jó szélirányhoz nagy kerülőt kellett tennem,így az egyik domb takarásából tudtam feléjük indulni.Egyikük állt csak,de valamit megsejthetett,mert el is indult felém.Néha a kíváncsiságuk nagyobb az óvatosságuknál.Izgalmas volt figyelni,ahogy a domb mögül közeledik és nem tudja mire vélni a kattogó,zöld kupacot a földön.Sétálgatott,néha úgy tett,mintha legelne,kicsit kocogott,majd megint megállt...látszott a tanácstalansága.Majd egy félkör megtétele után szagot fogott és magával csalva a társait is,messzire szaladt.






Ismét problémát jelentett a talajról felszálló pára,rengeteg kép lett homályos miatta.Talán érdemesebb lesz a délutáni órákban őzvadászatra indulni.



4 megjegyzés:

  1. Szép a blogod, nagyon tetszenek a fotóid!

    Üdv
    Melinda

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Örülök,hogy itt jártál,Melinda!

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszik a blogod, már sok szép őzfotót láttam benne! Észrevetted, hogy az első őzbak alatt, jobbra egy nyúl is látszik?

    VálaszTörlés
  4. Élesben nem láttam a nyulat,csak mikor már visszanéztem a képet.Szerencsés véletlen :)

    VálaszTörlés